5 Mart 2009 Perşembe

Aslantepe


Bir suredir yazmak istiyordum, az once Ajansspor'a su haber dusunce yazmak istedim. Aslantepe'de insaat yine durmus. 

2007 Aralik ayinda (sonunda) stat insaatinin temeli atilinca butun Galatasaraylilar refaha kavusmuslardi. Godot'yu bekler gibi beklemistik sonucta. Babasi Fenerli bir GS taraftari olarak, Sukru Saracoglu yenilendigi zaman FB'nin seyirci profilinin nasil degistigini, yeni bir stadin taraftari birlestirmek icin ne kadar onemli oldugunu ve bir klubun butun ekonomik yapisini tek basina degistirdigini gozlemledim ben de. Su anda kombinesi olan FBlilerin neredeyse hicbiri eski stada gitmiyordu. Bir yandan da Aziz Yildirim'in hata yaptigini dusunuyorum; stadi yaptiklari zaman Avrupa'da da bir "yeni stad" furyasi vardi. PSV Arena ile baslayan, yilin her gunu kullanilabilen yeni tip statlardan fikirler barindirsa da Sukru Saracoglu, eski tip statlarin gelebilecegi en iyi nokta olarak kaldi. Bu konuda her iste bir hayir vardir misali, GS'nin stadinin gec yapilabilmesi, su anda yapilan Aslantepe stadinin yeni tip statlarin iyi bir ornegi olmasini sagladi. Son bir nokta ile konumuza geri donelim: Fener, elindeki ekonomik guc ile biraz daha sehir disinda (belki Samandira tesislerinin oraya), tribunleri tek tek yikmak yerine sifirdan bir stad yapsaydi cok daha guzelini yapabilirdi.

Konumuza donecek olursak ayni gecikme, yine beklenmedik sekilde stad yapimini buyuk bir ekonomik krizin ortasina dusurdu. Eh, her yerden pozitif elde edemezsin. Bu yuzden de maaslari gec odemeler, grevler vs ile ugrasmak durumunda kaliyor. Burada kaseti (kasetler ya hey gidi) geri saralim; Amsterdam ArenA'nin resmi dokumanindan geliyor sizlere...

April 1995
After a strike that laste five weeks, the builders went back to work.
This meant the end of the builders’ strike. To make up for lost time, the builders and plasterers worked twice as hard.

Olmayan isler degil kisaca bunlar. Hollanda gibi muasir medeniyetler seviyesine ulasmis yerde bile olduguna gore ekonomik krizin teget gectigi ulkemizde bunlarin olmasi cok dogal. Peki bu gelismeler Galatasaray'i nasil etkileyecek? Stad insaati TOKI ile muteahhit firma arasindaki anlasma ile yapiliyor, yani su anda GS'nin ekonomik bir kaybi yok. Sorun, stadin gec teslim edilecek olmasindan kaynaklaniyor. Burada da GS'nin bir ekonomik kaybi yok, muteahhit firma TOKI'ye geciktigi gun kadar bir ceza miktari odeyecektir (anlasmayi gormedim ama genel olarak yapilan anlasmalar bu sekilde). Zaten TOKI de stadin bitimine belli bir sure kalana kadar da Ali Sami Yen'i kullanamayacak. Yani aslinda GS'yi cok da etkilemiyor diyebiliriz. 

Bir de stada 1-2 aydir stada beton ve demir gelmedigine dair soylentiler var. Resimleri yanyana koyalim ve karsilastiralim (not: ben de daha karsilastirmadim, resimleri koydugum zaman gorecegim ben de ilerlemeyi, usttekiler Subat 2009 alttakiler Aralik 2008).






Hiç yorum yok: