WRC sezonunun ne kadar heyecanlı geçtiğini ve 23-25 ekimdeki Wales Rallye GB'yi beklediğimizi belirtmiştim zaten. Bu aralar nostaljiye bağlamanın da etkisiyle biraz eskilere gidiyorum şu anda.
Sebastian Loeb, iki hafta önce Ispanya Rallisi'ni kazanırken nasıl bir asfalt canavarı olduğunu bininci kez sergilemiş oldu. Zaten asfalt rallilerinin bahis sitelerinde yeri olduğunu zannetmiyorum. Zira, şampiyon Fransız, kariyerinde start aldığı 30 asfalt yarışından 24'ünü kazandı. Peki, onu asfaltta geçen en son kişi kimdi? Estonya'nın ulusal kahramanı Markko Martin.
Bugün sattığım Ford Focus'umu aldığım yıl, WRC'ye acayip sardığım ve aynı zamanda Ford'u da desteklediğim yıllardı. Carlos Sainz ve Colin McRae gibi bütün zamanların en önemli pilotlarını beraber yarıştıran takım, bir de genç, çelimsiz, sinirli bir tipi de takıma katmıştı. Daha önce Subaru ile yarışan, gelecek vaad eden bu Estonyalı, daha sonraki yıllarda sivri sözleri ve WRC'ye dramatik vedası ile anılacaktı.
3 sezon kullandığı Focus ile adeta bütünleşecekti Martin. Kazandığı 2003 Akropolis rallisinde, yarışın en uzun etabının başında bir tepeden atlamış ve düşüşte motor kapağının pimlerini yerinden çıkarmıştı. Haliyle de kapak ön cama yapışıyor. Peki Markko ne yapıyor? Koltuğunun seviyesini düşürerek kapağın altındaki küçük boşluktan yola bakıyor ve hem etabı hem de iki gün sonra yarışı kazanıyordu (bu videoyu izlemeden geçmeyin, delilik bu). Daha sonra Arjantin Rallisi'nde kafa-burun ekseninde attığı taklalarla Focus'unu adeta ham metale döndürüyordu. Veya gün geliyor sisli bir Ingiltere Rallisi'nde co-pilotu Michael "Beef" Park ile araç içinde kavga ediyordu.
2005 yılında Ford'dan Peugeot'ya geçerek belki de hayatının hatasını yaptı. Yükselen kariyer grafiği, Peugeot'nun mücadele gücü yeterli olmayan 307 WRC ile beraber bir duraksamaya girmişti. Ama asıl sorun o senenin Ingiltere Rallisi'nde başına gelenlerdi.
Yarış son günü Margam Park etabında sola hızlı bir virajda yoldan çıkan Peugeot, sağ taraftan bir ağaca vuruyor ve Markko Martin yarasız kurtulsa da co-pilotu Michael Beef Park olay yerinde can veriyordu (videosu bu, 4. dakikadan itibaren). Yarış iptal ediliyor, Markko ilk önce sezonun geri kalan 4 yarışından çekiliyor, sonra da kariyerini bitiriyordu. Kısacası o etapta ralli dünyası iki güzel insanı birden kaybediyordu.
Şu anki rekabetin eski gibi olmadığı yıllarda, Markko Martin WRC'ye çok şey katabilirdi, eğer o şanssız kaza olmasaydı. Peki Martin şimdi ne yapıyor? Estonya'da Subaru satıyor. Kader...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder