Bir taraftar olarak Galatasaray reklamı beni üzmüyor ama az önce Fenerbahçeli bir blogger'ın sitesinde de aynı reklam vardı. Düşündüm, kişisel olarak tercih etmeyeceğim bir durum Fenerium'un benim blogumda reklam vermesi. Bir taraftar olarak en azından. Ama bu en sığ düşünce; buzdağının sualtı tarafı var bir de.
En başta blogların ne kadar önemsenmeye başlandığını görüyoruz. Galatasaray gibi bu ülkenin en önemli markalarından biri dönüp BIY'e reklam veriyorsa, BIY ve onu yaratan blogcuların ortaya artık belli bir değer koyduğunu görüyoruz. Kendi alanında reklam vermek isteyen GS'nin, BIY'e dönmesi ve ulaşmak istediği kitleye ulaşmada bir yol olarak buraya reklam vermesi, günlük vaktinden feragat edip karşılık beklemeden yazı yazan biz blogcuların seslerinin duyulmaya başladığının, ortaya belli bir değer çıkardığımızın ve ufak da olsa bir çekim gücü olduğumuz resmidir bu reklam bence. Aynı şeyi belki Nike reklam verdiğinde de konuşabilirdik ama Nike zaten doğası itibariyle reklam veren ticari bir kuruluş. Galatasaray ise, sonunda AŞ gibi iğrenç bir takı olsa da bir spor klübü. Arada çok ufak nüans farkları var. Yine de bu işin Nike ile başladığını düşünenlere de hayır diyemeyeceğim.
Yukarıdaki paragrafta yazdıklarım bir spor klübü, bir spor sitesi ve spor meraklıları sisteminde gelişen bir olaydı. Ve bence doğru ve güzel bir örnek. Bugün gördüğüm ikinci olay ise biraz daha farklı. Forbes'da dünkü Michael Jackson Tribute'uyla ilgili bir yazı gördüm bugün. Staples Center'da yapılan tören. Törenin ortasında da salonun isim haklarını satın almış Staples'ın kocaman reklamı. Burada spor ve sporseverler aslında kullanılıyor. Bir araç gereççi/tuhafiyecinin spor salonu üstünden müzikseverlere ulaşması. Burada değeri yaratan spor değil, Michael Jackson ve isim haklarını 20 yıllığına alıp oraya ismini veren Staples. Spor ise, sadece salonu ile, bir aracı.
Reklam, uzaklaşamadığımız bir şeytan. Istemiyoruz da, onsuz yapamıyoruz da. Ama hangi reklamın, ne şekilde, hangi mecrada kullanıldığı çok önemli. Alakasız reklam, çok ciddi bir iticilik kaynağı ve antipati uyandırıyor. Ama belli bir ismi, belli bir mecrada kullanmak hem başarılı hem de mesaj verici olabiliyor. Aynen yukarıdaki iki örneğin farkı gibi.
2 yorum:
GSStore reklamlari BİY networkunde free olarak test amacli dönüyor. Ucret alinan bir banner uygulamasi degil. :)
Sevgiler,
BİY
Bilgi için teşekkürler :)
Yine de test ediliyor olması veya BIY'in dikkate alınıyor olması(ya da açarsak blogların ve blogların birleşmesinin yarattığı değer) daha önemli bence.
Yorum Gönder